Parktheater chooses Gewest13

Following an extensive agency selection process, Eindhoven’s Parktheater has chosen Gewest13 to design its new website.

The focus of the new website is not only on providing an optimal user experience but also on conveying a rich and engaging experience for visitors—a reflection of the theater’s diverse performances.

Theater program designed to inspire
Met meer dan 400 theatervoorstellingen en andere activiteiten telt het Parktheater zo’n 260.000 bezoekers per jaar. Daarmee is het Parktheater een van de grotere theaters van Nederland met als doelstelling de regio Eindhoven te voorzien van meerdere culturele perspectieven, smaken en kleuren. Het theaterprogramma heeft tot doel de bezoekers te raken. We zien het als onze taak om die sterke kant van Eindhoven aan te vullen met de kunsten, te versterken, te benutten en uit te dagen. En daarmee een rol te vervullen in de ‘Raakbare Samenleving’. Aldus Milly van Maanen van het Parktheater.

With over 400 performances and activities annually, the Parktheater attracts around 260,000 visitors each year. As one of the largest theaters in the Netherlands, its mission is to enrich Eindhoven’s vibrant cultural scene by offering multiple perspectives, tastes, and experiences.

“We see it as our mission to complement Eindhoven’s strengths with the arts, to enhance, utilize, and challenge them—and to play a role in building a more connected society,” says Milly van Maanen of Parktheater.

Gewest13 has already begun working with Parktheater on the customer journey and functional design. The final design will be integrated with the theater’s Peppered system.