Branding —
Een goed begin is het halve merk
Gewest13 is een creatief bureau voor branding en merkpositionering. We denken van binnen naar buiten. Branding begint bij het vuur dat van binnen brandt. Vanuit een stevig strategisch fundament kiezen we positie en delen die met de wereld.
Merkidentiteit
- Merkpositionering
- Merkhiërarchie
- Merkwaarden
- Merknaam
- Merkpropositie
- Merk pay-off
- Tone of voice
Visuele merkidentiteit
- Huisstijl design
- Logo ontwerp
- Packaging design
Merkcommunicatie & beleving
- Merkverhaal
- Visueel Communicatieconcept
- Visual design
- Digital + Graphic design
- Experience design
- Merkcampagne
- Social media
Merkbewaking
- Brandbook
- Merkkompas
We brengen de essentie van je merk terug tot één zin of beter nog, één woord. Minimaliseren vereist lef. Harde keuzes maken. Afslagen nemen. Zodat je kunt communiceren met de kern van je verhaal.
Merkidentiteit, de binnenkant van je merk
Kiezen wat je weglaat. Dan kies je ook waar je voor staat.
De kern van het verhaal. Wat is je DNA? Wie ben je? Waar sta je voor? Je waarom. We kunnen je bestaande strategie uitdagen of in merksessies doordringen tot de essentie. Die is wat ons betreft altijd authentiek, relevant en onderscheidend. Dat is de enige manier om nog door te dringen tot kritische doelgroepen die dagelijks worden overspoeld door merkboodschappen.
Visuele identiteit, De buitenkant van je merk
Als we weten wie je merk van binnen is kunnen we starten met de buitenkant. We creëren een krachtige en unieke visuele identiteit (of huisstijl, visual brand identity).
Design gestript tot de essentie. De buitenkant zit de binnenkant als gegoten, als een maatpak. Wars van trends. We geloven in tijdloos en minimalistisch design met een lange toekomst. Maar voor het zover is gaan we eerst de breedte in, en dan de diepte. We werken van een longlist naar een shortlist en geven klanten graag een kijkje in de keuken. Je visuele identiteit leggen we vast in een brand manual of style guide. Een praktisch werkdocument voor iedereen die aan de slag gaat met je merk. Intern en extern. We houden rekening met gebruik in alle belangrijke kanalen, van website tot social en van film tot brochure.
Boodschap, de communicatie van je merk
Opvallen opent de deur voor interactie. Branding uit zich op duizend manieren. We leveren wat nodig is om je merk of organisatie verder te helpen. Soms is dat een brand book waarin je visuele identiteit tot in detail vastligt. Maar het kan ook een website of mixed reality toepassing zijn, die je doelgroep prikkelt tot er kippenvel ontstaat.
Wat wil je nu echt zeggen? Hoe ga je dit zeggen? Op welk medium? En welke beeldtaal spreken we? Voordat we deze vragen beantwoorden, bouwen we op het strategisch fundament een messaging house. Het dak is de overkoepelende boodschap waaronder verschillende boodschappen of pmc’s gehuisvest zijn. Vervolgens maken we de stap naar een sterk visueel communicatieconcept of een herkenbare crossmediale campagne. We geloven niet in standaardmerken noch standaardoplossingen.
Branding uit zich op duizend manieren. We leveren wat nodig is om je merk of organisatie verder te helpen en je doelgroep prikkelt tot er kippenvel ontstaat.
— Tom Eele, Creative director Gewest13Een magneet voor klanten, talent en innovatie.
Branding case: Brainport Industries Campus
Na een uitgebreid pitch-traject heeft Brainport Industries Campus gekozen voor Gewest13 voor de volledige positionering en branding van Brainport Industries Campus.
Aanpak
Gewest13 ontwikkelde in nauwe samenwerking met SDK vastgoed, Gemeente Eindhoven, de Provincie Brabant, BOM en Brainport Industries een krachtige identiteit die het internationale, innovatieve karakter uitstraalt. Tevens zijn we verantwoordelijk voor alle off- en online communicatiemiddelen.
Een hypermoderne uitstraling met respect voor de omgeving.
Branding case: Nieuw Bergen
In opdracht van SDK vastgoed verzorgde Gewest13 de complete positionering, branding en webdevelopment van het project Nieuw Bergen in het hart van Eindhoven. De iconische architectuur van Architect MVRDV wordt gecombineerd met uitzonderlijke luxe en een hypermoderne uitstraling met respect voor de omgeving. Aan Gewest13 de eer om een website te ontwikkelen die recht doet aan dit exclusieve project.