• Brand Story
  • Branding
  • Webdesign
  • Brand position
  • Digital experience
  • UX Design
  • Webdesign
  • Webdevelopment
  • Fullservice agency

It's all happening right here.
Right now.

360° gebiedsbranding Nieuw Bergen
Client
  • SDK Vastgoed
Expertise
  • Branding
  • Digital
  • Campaign
Role
  • Positionering
  • Branding
  • Design
  • Development
Awards
  • FWA - Site of the day
  • AWWWards - Site of the day
  • CSS Design Awards - Site of the day

Uitzonderlijke luxe en hypermoderne uitstraling. In het hart van Eindhoven geeft Nieuw Bergen mondain wonen een nieuwe betekenis.

Vraag

De 360° gebiedsbranding van Nieuw Bergen. 238 woningen met een exclusief karakter in het hart van Eindhoven. De iconische architectuur van Architect MVRDV wordt gecombineerd met uitzonderlijke luxe en een hypermoderne uitstraling met respect voor omgeving. Gewest13 tekende voor de branding, de website en de complete campagne.

Aanpak

In nauwe samenwerking met gebiedsontwikkelaar SDK vastgoed hebben we stap voor stap het merk Nieuw Bergen ontwikkeld. Merksessies vormden de basis van deze gebiedsbranding waarbij een hoofdrol is weggelegd voor de opvallende architectuur. Vervolgens hebben we de doelgroep bepaald op basis van levensstijl en demografische kenmerken om daarna te komen tot een herkenbaar merkverhaal.

Visuele identiteit van NIeuw Bergen door Gewest13

45 graden

De 45 graden regel die is toegepast door architect MVRDV zien we als een kenmerkend stijlelement van Nieuw Bergen. Het zorgt voor een unieke architectonische uitstraling en het vergroot de leefbaarheid van het gebied door de toetreding van maximaal zonlicht. Deze 45 graden regel passen we ook toe op het woordmerk van Nieuw Bergen.

Appartementen te verkopen 238
Prospects benaderd 20.124
Directe inschrijvingen 7.896
Woningvoorkeuren 824
Terugkerende bezoekers 84%
Bounce rate 4%

De pay-off komt direct voort uit het merkverhaal. Een krachtig statement dat past bij de ambities van een project als Nieuw Bergen.

Iconic living. own it.

Kleurengamma

Het totale kleurgamma van Nieuw Bergen wordt opgebouwd uit drie primaire kleuren. Drie Secundaire kleuren en zeven tertiaire kleuren voor de gebouwen.De zeven gebouwen werden vernoemd naar de zeven prismakleuren (van Isaac Newton) die samen het spectrum van wit licht vormen. Zo krijgt lichtstad Eindhoven een nieuwe betekenis.

De 7 prisma kleuren van Isaac Newton

Isaac Newton ontdekte in 1671 dat wit daglicht wordt opgebouwd uit exact zeven unieke lichtkleuren; rood, oranje, geel, groen, indigo en violet. Deze kleuren worden zichtbaar wanneer het daglicht wordt gebroken door een driehoekige vorm, een prisma. De vorm van het prisma heeft sterke overeenkomsten met de gebouwvormen van Nieuw Bergen. De 7 prisma kleuren vormen samen het uitgangspunt voor de gebouwnamen van Nieuw Bergen.

 

De 7 prisma kleuren uitgedrukt in golflengtes

Daglicht bestaat uit een mengsel van straling van verschillende golflengten. Iedere kleur heeft een unieke golflengte. We vertalen de 7 unieke prismakleuren naar 7 unieke golflengtes die worden uitgedrukt in cijfers. Per gebouw brengen we dit subtiel terug in de vormgeving en in de entree ruimtes.

Website met beleving en dynamiek

Een iconisch project verdient een dito website. We ontwikkelde een website met een internationaal karakter, waarin beleving en dynamiek centraal staan. Visuals en fotografie zijn van hoge kwaliteiten en bezoekers worden constant geprikkeld met de levensstijl die ze in Nieuw Bergen kunnen omarmen.

We rollen een crossmediale campagne uit met een hoofdrol voor online marketing waarin we communiceren op twee niveau's; op wijkniveau en gebouwniveau. Alle boodschappen liggen volledig in lijn met de boodschappen van het message house.

Meer weten over deze case?