Veilingterrein Venlo


- JPO
- Branding
- Digital
- Communicatie
- Positionering
- Conceptontwikkeling
- Web development
- Motion Design
Het voormalige veilingterrein in Venlo van zo'n 70.000 m2 asfalt en oude veilingloodsen wordt getransformeerd naar een groene leefomgeving.
Vraag
Gebiedsbranding voor het voormalige veilingterrein in Venlo: van merkidentiteit en visuele stijl tot website en communicatie.
Aanpak
In teamsessies werd de essentie van het nieuwe merk scherp gedefinieerd en vertaald naar een krachtig merk dat de transformatie van het 70.000 m² grote leefgebied ondersteunt. Hierop volgden de ontwikkeling van de visuele identiteit, brandstory, de website en alle communicatie rondom het project.
Visuele identiteit
Het logo is geïnspireerd op het rijke verleden van het gebied, met de spanten van de oude veilingloodsen als uitgangspunt. Deze karakteristieke spanten zullen het middelpunt vormen van de nieuwe gebiedsontwikkeling.

Veilingterrein Venlo ziet de potentie van een gebied waar alles mogelijk is. Waar bewoners, bedrijven en scholen samen een gezond en innovatief leefgebied creëren. Met het glas halfvol en een onbevangen blik.
Positive livingPositive living is een bredere blik op vitaliteit en gezondheid
De eerste stap op weg naar een positieve gezondheid. Een mindset met een positieve bijdrage aan onszelf en onze leefomgeving. Van gezond eten en bewegen tot aan scholing en duurzaam ondernemen. De keuzes van vandaag maken morgen het verschil.


Website
Tijdens de eerste fase, waarin de rebranding wordt geïntroduceerd, vertelt de website het nieuwe verhaal van Veilingterrein Venlo. In de daaropvolgende fases zal storytelling geleidelijk plaatsmaken voor conversie.


Meer weten over deze case?
Get in touch
+31 (0)40 283 47 46
hello@gewest13.nl
Want to join us?
work@gewest13.nl