• Brand Story
  • Branding
  • Webdesign
  • Brand position
  • Digital experience
  • UX Design
  • Webdesign
  • Webdevelopment
  • Fullservice agency

Building a
Bold. Brave. Beer. Brand.

Beerze branding
Client
  • Beerze
Expertise
  • Branding
  • Digital
Role
  • Merkstrategie
  • Branding
  • Brand story
  • Packaging design

Een kleinschalige familiebrouwerij met een rijke historie, gelegen aan de oevers van de Beerze in de Brabantse Kempen.

Vraag

Ondanks dat de craftbier branche zeer trendgevoelig is, vaart Beerze al jaren haar eigen koers. Een authentieke familiebrouwerij met een rijke historie, uit de Brabantse Kempen. Onze uitdaging lag in het vinden van de precaire balans tussen vernieuwing en traditioneel erfgoed voor deze bier branding.

Aanpak

Vanuit de merkpositionering ontwikkelden we een nieuwe visuele identiteit en vertaalden deze door in de brandstory. We transfor-meerde het traditionele imago naar een eigentijdse identiteit met respect voor het verleden.

Gewest13 verzorgde een complete rebranding van corporate identity tot packaging. Van digitale platforms tot alle promotie-middelen. Inclusief, glaswerk, dozen, viltjes en  taplenzen.

Al generaties stroomt het brouwersbloed door de aderen van de familie. De oorspronkelijke brouwerij brandt in 1904 tot de grond af maar wordt datzelfde jaar weer opgebouwd.

De oorspronkelijke brouwerij brandt in 1904 tot de grond af maar wordt dat zelfde jaar weer opgebouwd. De proost die volgde op de voltooiing staat symbool voor Beerze en vormde voor ons de basis in de branding.

De Proost
De op camera vastgelegde proost uit 1904 is in opdracht van ons vereeuwigd door een scraperboard illustrator uit London. Deze ambachtelijke tekenstijl sluit naadloos aan bij het karaktervolle merk en komt terug op ieder bierlabel van Beerze.

 

Ambachtelijk drukwerk

Ook voor het drukwerk grepen we terug naar ambachtelijke technieken. De scraperboard illustratie behoudt zijn warme uitstraling door het volle drukwerk op ongestreken papier. Met foliedruk in twee kleuren voegen we een subtiel stijlelement toe.

Bold. Brave. Beer.

De pay-off van Beerze fungeert tevens als basis voor de merkversterkende productlijn. Zo wordt onder de naam Bold. Brave. Basics gebrande, en gelimiteerde, Beerze kleding ontwikkeld. En wordt er, onder andere, een wieler basics lijn ontwikkeld onder de naam Bold. Brave. Bicycle. Hierdoor verplaatst de branding van Beerze zich gestaag van horeca naar het straatbeeld.

Credits
Ere wie ere toekomt!

  • Creatieve input: Jasper Langenhoff
  • Art directie en design: Tom Eele
  • Fotografie: Jeroen van de Wielen
  • Sfeerfotografie: Gijs Spierings
  • Illustratie: Fred van Deelen
  • Creatieve basis: Bas van Poppel

I just came to say Hello

( Martin Solveig & Dragonette )

Meer weten over deze case?