• Brand Story
  • Branding
  • Webdesign
  • Brand position
  • Digital experience
  • UX Design
  • Webdesign
  • Webdevelopment
  • Fullservice agency

Van positionering naar visuele identiteit.
Zo doen we dat.

Rebranding atractiepark Toverland
Journal

Merken met ambitie, daar houden we van bij Gewest13. Dus gaan we niet over één nacht ijs als we een nieuwe positionering en visuele identiteit ontwikkelen. We beginnen met interactieve merksessies. Samen met de klant.

Een goede positionering raakt de kern van een merk en een organisatie. Alleen door intensief samen te werken kun je tot het beste resultaat komen. Gewest13 heeft een standaard werkwijze die we vervolgens aanpassen aan het type organisatie. Geen enkele onderneming is immers hetzelfde.

In het geval van Toverland brachten research, een concurrentieanalyse, kennissessies en achtbaanritten ons tot de kern van de zaak. Iedere laag binnen de organisatie kijkt met een andere bril naar een merk en daarom is draagvlak creëren onderdeel van onze aanpak.

Draagvlak als toverwoord

In de loop van 2018 wordt er een compleet nieuw themagebied met spectaculaire attracties gerealiseerd in het park. Toverland gaat daarmee de volgende stap maken. De top 3 van best bezochte attractieparken van Nederland is in zicht. Behalve een themapark is Toverland een familiebedrijf met een cultuur die daarbij past. De nieuwe positionering moet gaan leven binnen de hele organisatie: parkmedewerkers, de marketingafdeling, management en natuurlijk ook de familie. Al deze groepen kijken met een andere bril naar het merk Toverland en daarom is draagvlak creëren onderdeel van onze aanpak. Gewest13 gaat met alle interne doelgroepen aan tafel voor doortastende merksessies. Met behulp van Wil Michels’ Creatief Merkdocument verkennen we het merk Toverland en haar ambities. Tijdens de merksessies komt een schat aan gezamenlijk gedragen kernwaarden en ambities op organische wijze bovendrijven.

Van kernwaarden naar propositie
In de merksessies komt een schat aan informatie naar boven. Natuurlijk leven binnen de organisatie verschillende opvattingen. De gezamenlijk gedragen kernwaarden en ambities komen echter op organische wijze bovendrijven. Ze vormen de basis voor een aangescherpte strategie waarin de usp’s, de positionering en de propositie de hoofdrol spelen. Zo beschrijven we stap voor stap het onbeschrijflijke, magische gevoel van Toverland.

De nieuwe look
Onder de motorklap klopt alles. Nu is het tijd om het nieuwe Toverland een kloppend hart te geven. Stapsgewijs geven we vorm aan de nieuwe visuele identiteit. Verschillende richtingen worden verkend en gepresenteerd, met de afdeling marketing wordt gekeken naar de talloze toepassingen van het logo en daarnaast ontwikkelen we samen een pay-off die precies samenvat waar we al die tijd aan gewerkt hebben. Met de nieuwe visuele identiteit is Toverland wat ons betreft klaar voor een indrukwekkende toekomst.

Ook je merk versterken?
De eerste stap is een kop koffie.